Početna > Trudnoća > Abeceda neophodnih vitamina u trudnoći

Abeceda neophodnih vitamina u trudnoći

Trudnoća kao najveći dar svakoj ženi donosi neopisivo puno radosti. Uz svu radost nameće se i mnogo pitanja o tome šta sve treba unijeti u organizam kako bismo se odmah počeli brinuti o zdravlju bebe i, naravno, mame. Predstavljamo vam abecedu neophodnih vitamina u trudnoći i gdje se sve u prehrani oni mogu naći.

Prije svega čestitamo! Pred vama je najljepši period u životu. Već razmišljate o imenu bebe, kojeg li će biti spola, na koga će sličiti, čime će se baviti u životu, šta da učinite da vaša beba bude zdrava. I dobit ćete mnogo savjeta od mame, tetki, strina, ujni, prijateljica, komšinica i uglavnom će svi oni biti različiti, a onda će se jedno pitanje pretvoriti u još tri… Ne želite da vam toliko dilema i traganja za odgovorima odvlači pažnju od uživanja u trudnoći. Među prvim pitanjima će biti: Koje vitamine da počnem piti u trudnoći? Želimo vam ovim tekstom pružiti odgovor na to pitanje i vrijeme koje uštedite na ovoj temi posvetite tome da se slikate kako vam raste stomak ili da 10 minuta dnevno slušate muziku dok mazite svoj stomak ili šta god vam prija.

Koje vitamine da počnem uzimati u trudnoći? 

Važno je da počnete s unosom vitamina već u periodu kada planirate trudnoću, a idealno bi bilo da to bude tri mjeseca prije začeća jer je poželjno da se beba već od prvog dana razvija u okruženju bogatom svim potrebnim vitaminima.

Vidjet ćete da naziv abeceda vitamina u trudnoći nije slučajan.

Vitamin A poznat je po svom pozitivnom djelovanju na razvoj vida, imunološkog i koštanog sistema te na kožu. Nepogrešiv izvor vitamina A je jaje, koje pored tog vitamina sadrži i željezo i esencijalne proteine. Neki od najpoznatijih izvora vitamina A su: mrkva, integralne žitarice, artičoka, blitva, kupus, zelena salata, leća, luk, rotkvica, grašak… Umjerenost je uvijek važna, naročito s vitaminom A jer unos njegovog sintetičkog oblika putem dodataka prehrani može imati štetne posljedice. S druge strane, unos vitamina A u obliku beta-karotena koji se nalazi u hrani obično nema takve posljedice. Zato dodavanje vitamina A s dodacima prehrani tokom trudnoće prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji u Evropi obično nije potrebno, već se okrenite njegovim prirodnim izvorima.

Vitamini B su velika vitaminska porodica koju čine članovi: vitamin B12, B6, folna kiselina (vitamin B9) te B1, B2, B3, B5 i B7.

 

  • Vitamin B6 je jedan od neophodnih vitamina za pravilno funkcionisanje metabolizma proteina, šećera i masti te za stvaranje krvnih ćelija. Nalazi se u piletini, puretini, tunjevini, sjemenu suncokreta, integralnim proizvodima, mlijeku, siru, grahu, špinatu i mrkvi.
  • Folna kiselina spada u grupu vitamina B i veoma je značajna za formiranje i zatvaranje neuralne cijevi, a to je ključni proces u kompletnom razvoju mozga i kičmene moždine djeteta. S obzirom na to da utiče na razvoj nervnog sistema, koji se odvija u ranoj fazi trudnoće, veoma je važno na vrijeme početi s unosom folne kiseline. Uključena je u stvaranje DNK, što znači da se bez njenog odgovarajućeg nivoa ćelije ne mogu dijeliti, a rast je ograničen. Tokom trudnoće prisutan je povećan rast ćelija i zato je povećana potreba za folnom kiselinom. Odličan izvor folne kiseline je zeleno lisnato povrće, sjemenke, koštunjavo voće, citrusno voće, džigerica i žitarice.
  • Vitamin B12 je neophodan za sintezu DNK, za održavanje normalne krvne slike i dobrih neuroloških funkcija mozga. Nedostatak vitamina B12  kod trudnica uzrokuje anemiju, umor, kratak dah, senzorne poremećaje u ekstremitetima, zaboravnost i promjene raspoloženja. Budući da je najzastupljeniji u hrani životinjskog porijekla, posebnu pažnju tom vitaminu moraju posvetiti vegani. Izvori vitamina B12 su crveno meso, mliječni proizvodi, riba, piletina i jaja.

 

Vitamin C je antioksidant koji povećava otpornost organizma. Neophodan je u stvaranju kolagena, kostiju, hrskavice, mišića i krvnih sudova. Vitamin C nalazi se u svim tjelesnim tkivima, a kako se ne zadržava dugo u njima, obavezan je njegov svakodnevni unos. Odgovarajući unos vitamina C omogućava i dobru apsorpciju željeza. Koncentracija vitamina C u krvi žene tokom trudnoće može znatno pasti. Vitamin C se prehranom uglavnom dobija iz svježeg voća, posebno agruma (limun, narandže, grejpfrut) te paradajza, kivija… Zimska zamjena svježem voću kao odličnom izvoru vitamina C je kiseli kupus.

Vitamin D pomaže organizmu apsorbirati te pravilno iskoristiti kalcij i fosfor, što utiče i na adekvatan razvoj kostiju. U novije vrijeme sve više se ističe njegova važnost u pravilnoj diobi ćelija i radu imunološkog sistema. Nedostatak vitamina D kod trudnica je važan faktor rizika za razvoj osteoporoze kasnije u životu, a kod fetusa može izazvati rahitis u djetinjstvu. Smatra se da je nedostatak vitamina D prisutan kod velikog dijela populacije, uključujući i trudnice, pa je za njegovu dovoljnu količinu potrebno redovno izlaganje suncu, uključivanje namirnica u prehranu koje su bogate njime te vitaminskih preparata za trudnice s preporučenom količinom vitamina D. Hrana bogata vitaminom D: žumance, losos, sardina, obogaćeno mlijeko, svježe iscijeđen sok od narandže.

Ne treba jesti za dvoje

Tajna uspjeha je u unosu hrane većeg kvaliteta, a ne veće količine, tako da ipak ne treba jesti za dvoje. Hranite se zdravo i osigurajte dovoljan unos vitamina odgovarajućim dodatkom prehrani namijenjenim trudnicama. Vitaminskih proizvoda za trudnice danas na tržištu ima mnogo, a pored abecede vitamina trebaju sadržavati i odgovarajuću količinu minerala i masnih kiselina. Sve potrebno u pravoj količini sadrže Novalac prenatalne kapsule.

 

Planiranje trudnoće

Briga za novorođenče ne započinje tek onda kad se rodi, nego već puno ranije, prije njegovog začeća. Zdravlje i odgovarajući nutritivni status majke najvažniji su faktori za uspješan početak, tok i završetak trudnoće. Uravnotežena prehrana, primjerena tjelesna aktivnost i odgovarajuća okolina održavaju dobro zdravlje žene u reproduktivnom razdoblju.

Pročitaj članak

Trudnoća

Zdrava prehrana utječe na naše zdravlje i dobro opšte stanje u svim životnim razdobljima, naročito u trudnoći kada se odvija ubrzan prijenos hranjivih tvari iz tijela trudnice prema fetusu, koji ima prednost pri opskrbi svim potrebnim hranjivim tvarima. Za trudnicu je dakle izuzetno važno da svoju prehranu prilagodi povećanoj potrebi za hranjivim tvarima.

Pročitaj članak

Novalac® prenatalne kapsule dodatak su prehrani. Dodatak prehrani nije nadomjestak ili zamjena uravnoteženoj prehrani.